Arc Raiders csatlakozik a Battlefield 6-hoz – Goofy skinek elleni harc francia olvasók számára

2025.10.31.

Az online közösség úgy tűnik, fáradt a crossover-skinektől és a játékokban megjelenő bolondság kozmetikai elemeitől, mint például a Call of Duty és a Battlefield. És most az online lövöldözős játék, az Arc Raiders egyik vezető fejlesztője megígérte, hogy a frissen megjelent élő-szolgáltatásos játékban nem fognak Mikulás- vagy dinoszaurusz jelmezek megjelenni.

A legújabb nagy sláger a Steam-en a többjátékos kimenekítéses lövöldözős játék, az Arc Raiders. Október 30-án jelent meg konzolokra és PC-re, és gyorsan több mint 200 ezer párhuzamos játékost gyűjtött össze a Steam-en. És mivel 2025-ben online játékról van szó, kozmetikai elemeket kínálnak a játékosok számára megszerzésre vagy megvásárlásra. Az Arc Raiders sem kivétel: a játékosoknak skineket ad el, ha úgy kívánják. De ez az év is fordulópontot hozott az online kozmetikumok terén. A játékosok úgy tűnik, kevésbé hajlandók elviselni a bolondos crossover-skineket és a furcsa kozmetikumokat. Ez egy egész folyamatos skin-sztorához vezetett a Battlefield 6 körül, amely ígéretet tett arra, hogy nem tartalmaz ilyen tárgyakat, és a Call of Duty: Black Ops 7, amely állítólag elindította azt a visszhangot, amit látunk, és visszavonta a BLOPS6-ból származó bolond skinek engedélyezését a közelgő FPS felé. És most az Arc Raiders tervezőigazgatója véleményt formált a témáról, és kijelentette, hogy a csapat „védelmező” a lövöldözős játék vizuális identitásáért.

„Amit igaznak tartok, az az, hogy megőrzük a jelenlegi esztétikát, amelyet jelenleg képviselünk” – mondta az Arc Raiders tervezőigazgatója, Virgil Watkins a PCgamesN-nek, amikor a bolondos skinekről kérdezték. „[A kozmetikumok] illeszkedni fognak ahhoz a szemlélethez, hogy néznek ki ezek a dolgok, és illeszkednek a világhoz és a fikcióba.” És míg az Embark fejlesztői és művészei arra törekeznek, hogy a játékosoknak „a lehető legnagyobb szabadságot” adják önkifejezésre, bizonyos korlátok azért vannak.

„Úgy gondolom, nemrég egy megbeszélésen elhangzott, hogy soha nem készítünk például Mikulás-öltönyt” – magyarázta Watkins.

„De készíthetünk olyat is, ami a saját hangvételünkhöz és saját esztétikánkhoz tartozik, és amely felidézi a Mikulást. Ez még nem jelenti azt, hogy lesz Mikulás-öltönyünk, de úgy gondolom, ez az a határ, amit ki lehet húzni. Nagyon védjük, hogy bármi, ami bekerül a játékba, illeszkedjen a vizuális identitáshoz, illeszkedjen a hangvételhez, illeszkedjen a környezethez. Úgy vélem, mivel játékunknak ennek a elemnek nagy része erősen a köré épül, igazán szerencsétlen lenne ezt megváltoztatni úgy, hogy hirtelen egy, nem tudom, T-Rex jelmez rohangálna körbe – nem hiszem, hogy az újdonság megérné ezt a cserét.”

Watkins válasza rávilágít arra a problémára, hogy hogyan lehet megtalálni az egyensúlyt úgy, hogy közben ne zavarjuk a játék vizuális identitását, miközben továbbra is kínálunk olyan skineket, amelyeket a játékosok megvásárolnának. Ez a baj jelenleg a Battlefield 6-nál is zajlik, miközben az első szezonját kezdi. Miközben a legújabb frissítésben hozzáadott skinek nagy részének elég reális kinézete van szerintem, sok online játékos haragszik a sok szín miatt. Egy skin neon zöld színe is lecsillapították, miután a játékosok elégszer panaszolták. Bár ez néhányak számára győzelemnek tűnhet, furcsa helyzetet teremt, ahol más játékosok talán nem akarják megvásárolni a játék harci passzát vagy pénzt költeni új skinekre, mert túl unalmasak vagy egyszerűek.

A propolási nehézségek az EA számára is nehézségeket jelentenek, valószínűleg a Black Ops 7 számára is kihívást fognak jelenteni, és gyanítom, hogy ez problémát okozhat az Arc Raiders számára is. Elég egyetlen skin, hogy egy kicsit túl bolondos vagy színes legyen, és hirtelen a közösség rád támadhat és saját szavaidat használhatja ellened. Sok szerencsét mindenkinek, akik élő-szolgáltatásos játékokkal dolgoznak 2025-ben. Ez rémálomnak hangzik.

Dóra Tóth
Dóra Tóth
Magyarországon születtem és mindig is rajongtam a játékok világáért. A FunnyGames.hu-n íróként a videojátékok, sportfogadás és online szerencsejátékok legfrissebb híreit hozom el az olvasóknak. Célom, hogy mindenki számára érthető és élvezetes formában mutassam be a digitális szórakoztatás világát.