<p>Átvészelve még egy október, hölgyeim és uraim! A nagyszínpados játékmegjelenések legzsúfoltabb hónapja hivatalosan véget ér, miközben felkészülünk arra, hogy karácsonyi időszakba és a mögötte fekvő hátralék-szezonba sodródjunk. És még most is ott bújnak elő újabb nagyszerű játékok minden irányból. Íme három olyan új játék, amelyek idén ezen a hónapon jelentek meg, talán sosem hallottál róluk korábban, és az okok, amiért alig várjuk, hogy újra játszhassunk velük.</p> <p><span style="font-weight: 400;">***</span></p> <p><span style="font-weight: 400;">Hosszú idő óta érlelődik, de a <em>Super Fantasy Kingdom</em> végre a köztéren van Early Access-ben. Ez egy roguelite lövedék-mennydörgő RNG és gondos városépítés keveréke, amely olyan érzést ad, mintha egy régi TurboGrafx-16 RPG overworldjét vettük volna alapul, megnöveltük a színek telítettségét, és toronyvédelmi játékká alakítottuk volna. Harcosokat toborzol, erőforrásaidat és a királyság terjeszkedését kezeled, és megpróbálod távol tartani az ellenség hordáit. Az expanzió és védelem egyensúlyának titkai sok kísérletezést igényelnek, és úgy látom, hogy egy ponton repetitívvá válhat, ha nem sikerül áttörni a magasabb szintű stratégiákhoz. De az első néhány rövid játékalkalom után már visszatérésre késztet, remélve, hogy végül megtalálom a sikert hozó receptet. — Ethan Gach</span></p>
The Seance of Blake Manor
Játssz rajta: PC
Jelenlegi cél: Bejelentkezni egy kísérteties, elszigetelt szállodába
Hagyományosan itt, a Hétvégi kalauzban, dicsérjük egy olyan játékot, amelyet már éppen játszunk. De elmondom őszintén: még egyáltalán nem érintettem a The Seance of Blake Manor-t. Viszonylag korábban számolt be róla a hét eleje, és egyszerűen nincs rá időm. Azonban biztosan várom, hogy a hétvégén nekilássak. Annyi ember dicséri ezt a játékot a rejtvényeiért és a hangulatáért, és egy fénylő, természetfeletti rejtély, amely a leleplezőképességem próbára teszi, úgy hangzik, mint épp az a dolog, amivel Halloween hétvégéjén összebújhatok. A Polygon ezen a héten Giovanni Colantonio-t idézte, aki úgy nevezte, „egy zseniális feltárása a gyásznak, a kísérteties mágiának és az ír folklórnak, amely garantáltan beveszi a szabadidődet.” És Blueskyn, a Noclip vezetője és tényleges ír személy, Danny O’Dwyer ezt írta róla: az általa játszott 2025-ös legkedvesebb játéka eddig, és „a legjobb játék az ír történelemről, amit valaha játszott.” Ez magas dicséret. Szóval egy elszigetelt, kísérteties, talán kísértetjárta ír kúriába indulok vidékre. Talán ott is összefutunk, miközben a folyosókat járom. – Carolyn Petit
Dispatch
Játssz rajta: PC, PS5
Jelenlegi cél: Találkozni a csapattal
Az egyik szép dolog abban, hogy az AdHoc Studios a Dispatch-t, a vadonatúj menedzsment-szimulációt/szuperhős/kalandjátékot darabokban adja ki, hogy a következő néhány hétre legyen biztos pont a Kotaku Hétvégi Kalauz számára. Az első két epizóddal kapcsolatosan kissé vegyes voltam, de nem tagadhatom: már nagyon vágyom visszatérni hozzá, miután a három és négy epizód megjelent. Arról nem is beszélve, hogy állandóan kerülgetem a spoilereket a közösségi médiában, szóval nem igazán engedhetem meg magamnak a tétovázást. De ahol legutóbb abbahagytuk, a Dispatch egyértelműen közölte velem, hogy több időt fogok kapni Robert Robertson III dühös volt gonosztevőinek csapatával, akiket csak az első két epizód rádióbeszélgetésein keresztül ismerhettem meg. Szóval jó lesz, ha tényleg megismerem őket, a headseten keresztüli goromba viselkedés alapján vonatkozó következtetések helyett. — Kenneth Shepard